De tweede week relaxen in een mooi hotelresort in Marrakesh.
In Marrakesh bezoeken we o.a. de Soeks, het plein Jemaa El-Fna en de Jardin Majorelle.
Het eeuwenoude Djemaa el Fna zou ‘het plein van de doden’ betekenen, maar niemand weet precies waar deze betekenis vandaan komt. De lokale bevolking denkt dat het te maken heeft met een moskee die ooit op het plein stond en is verwoest. Ook zou het te maken kunnen hebben met publieke executies die hier in het jaar 1050 plaatsvonden. Djemaa el Fna ligt in het hart van de medina, en kun je eigenlijk niet missen tijdens een bezoek aan Marrakech. Er is in Marrakech geen levendiger plek denkbaar dan Djemaa el Fna, het bruisende plein in het oude centrum van de stad. ‘s Ochtends wordt er een markt gehouden waar allerlei Marokkaanse producten worden verkocht. Zodra de avond valt, vult het plein zich met muzikanten, straatverkopers, acrobaten, drummers, waarzeggers, verhalenvertellers, buikdanseressen en henna tatoeëerders om de toestromende locals en toeristen te vermaken.
De Marjorelletuin is een botanische tuin in Marrakesh. De tuin werd ontworpen door de Franse kunstenaar Jacques Majorelle in 1924, toen Marokko een protectoraat van Frankrijk was. De kobaltblauwe kleur, kenmerkend voor vele decoratieve elementen in de tuin en het atelier, werd later naar deze kunstenaar vernoemd; Majorelleblauw. De tuin herbergt planten van alle vijf continenten, met nadruk van planten uit de cactusfamilie en bougainvillea. In de tuin, die tegen betaling toegankelijk is, bevindt zich ook een museum met islamitische kunst. In het voormalig atelier is namelijk een klein etnografisch museum gevestigd over de cultuur van de Berbers met schilderijen en voorbeelden van textiel, keramiek en sieraden. Vanaf 1980 was de Majorelletuin eigendom van de in 2008 overleden Franse modeontwerper Yves Saint Laurent en zijn partner Pierre Bergé. In 1997 richtte Bergé een stichting op, die het behoud en beheer van de tuin op zich nam. Na zijn overlijden werd Saint Laurents as in de rozentuin verstrooid. Een groot deel van de textielverzameling komt uit zijn persoonlijke collectie.